Pēc 35 dienām, ko Upene pavadīja pie Polijas un Čehijas robežupes Oršas (skat. pievienoto karti), vakar no rīta viņa ir devusies ceļā, iespējams, kopā ar kādu vietējo “zinātāju”, kas “rāda pareizo ceļu” pāri Tatriem. Pie Oršas pavadītais laiks un ļoti nelielais attālums, kādā atrodas lielākā daļa tur reģistrēto punktu, liecina, ka tā patiešām ir bijusi laba barošanās vieta un putns varētu būt ļoti labā kondīcijā, kas priecē.
Lidojot DA virzienā vakar viņa paveica 120 km, sasniedzot Polijas un Slovākijas robežu, šodien pievienoja vēl 65. Precžu viņas maršrutu pāri kalniem mēs uzzināsim tad, kad tiks iegūta nākamā datu porcija no raidītāja (sk. nākamo rindkopu par Meijas datiem), taču augstums, kuru pilnīgi noteikti Upene ir šķērsojusi, jo tieši tajā brīdī ir fiksēts viens no punktiem, ir gandrīz 1100 m v.j.l. Pēc Tatru pārlidošanas viņa ir apstājusies vismaz divās vietās (570-690 m v.j.l.) pie Popradas upes. Turpmākajās dienās acīmredzot varēsim vērot, vai viņa te paņems vēl vienu pauzīti, vai turpinās lidojumu un šķērsos arī Karpatus, vai tomēr aplidos tos no rietumu puses. Arī citi putni savās atpūtas vietās ir kļuvuši kustīgāki, un tas parasti liecina par intensīvās migrācijas tuvumu. Tiesa, Katei pērn šāda pārdesmit kilometru ikdienas laidelēšanās ilga vairāk nekā nedēļu, tāpēc apgalvot, ka kāds no putniem startēs rīt vai parīt nevar. Taču, tas ir visnotaļ iespējams.
Vienīgā, kas joprojām migrāciju nav sākusi, ir Meija – viņa turpina klaiņot pa Latviju. Pēc pilnā maršruta ievietošanas Movebank datu bāzē var redzēt atšķirību starp viņas “īso” maršrutu (tas, kuru iegūst no katru dienu ar sms saņemtajiem 5 punktiem) un pilno. Viņas īsais maršruts pēc 46 ceļā pavadītām dienām (vakardien) bija 1016 km, bet pilnais maršruts, atņemot šodien nolidotos 13.5 km, ir 1778 km. Starpība ir 763 km, kas veidojas no lidojuma līkločiem un lidojumiem, kuri notiek pirms pirmās dienas sūtītās koordinātas un pēc pēdējās. Meijas gadījumā īsais maršruts, salīdzinot ar pilno, uzrādīja tikai 57% no viņas nolidotā attāluma. Ņemot vērā to, ka ļoti liela daļa no stārķu lidojuma notiek nevis lidojot taisnā līnijā, bet riņkojot kādā virzienā, faktiskais nolidotais attālums, iespējams ir vēl gandrīz divas reizes lielāks.